MadAad.reismee.nl

USA episode 4 staat op het punt van beginnen!

22 augustus 2011 gaan wij voor de 4e keer naar de States!

Voor het eerst in 2005 hebben Madelon en ik een stedentrip gedaan (New York, New Orleans en Las Vegas). Voor Mad was het niet de eerste keer in de States. Al een paar keer is zij naar New York en Florida geweest ook in combi met een cruise in de Caribbean.

Ik was in 2005 ook snel verknocht aan dit land. In 2007 hebben wij dan ook een 3 weekse rondreis gemaakt. Eerst een week in het noordoosten (o.a. Niagara Falls) en daarna vanuit Denver een rondreis langs de bekende highlights in the west. En als laatste in 2009 2 weken vanuit Las Vegas richting de kust naar San Francisco en terug naar Las Vegas.

Eind vorig jaar besloten wij, eigenlijk op aandrang van vrienden, om in 2011 opnieuw 3 weken naar ons inmiddels favoriete vakantieland te gaan. Deze vrienden, Nanida en Jelle zijn nog niet eerderin de States geweest en vroegen onsof we mee wilden gaan. Dat was het 'noodzakelijke' duwtje in de rug ......

Als je voor het eerst naar de States gaat is het mooiste rondje om te doen 'Highlights of the West'. Wij gaan dit deels gezamenlijk doenen dan nog deels met z'n tweetjes ook nog nieuwe plekjes opzoeken.

Ons reisschema (met wat wannadoos) ziet er als volgt uit:

22/8 Brussel - Las Vegas (via New York waar we Nanida en Jelle oppikken die dan al een paar dagen inThe Big Apple hebben doorgebracht)

23/8 Las Vegas

24/8 Las Vegas

25/8 Las Vegas - Grand Canyon (Hoover Dam over de nieuwe brug/Route 66)

26/8 Grand Canyon (nieuwe route >Grand Canyon - Mexican Hat)

27/8 Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend/Lake Powell) (nieuwe route >Mexican Hat - Page)

28/8 Page (Antelope Canyon/Monument Valley)

29/8 Page - Sedona (Oak Creek Canyon/Wupatki NM)

30/8 Sedona - Phoenix (Red Rock SP/Montezuma Castle/Rockies-Diamondbacks!)

31/8 Phoenix - Tucson (Saguaro NP/Pima Air & Space museum)

01/9 Tucson - Tombstone (Mission San Xavier del Bac/Bisbee)

02/9 Tombstone - Yuma (Reisdag)

03/9 Yuma - Julian (nieuwe route >Yuma - Las Vegas)

04/9 Julian (relaxdag) (nieuwe route >Las Vegas)

05/9 Julian (San Diego) (nieuwe route >Las Vegas - Kernville - Las Vegas)

06/9 Julian (San Diego) (nieuwe route > Las Vegas - Kernville)

07/9 Julian - Anaheim (kustroute) (nieuwe route > Kernville - Three Rivers)

08/9 Anaheim (Disneyland) (nieuwe route > Sequoia NP)

09/9 Anaheim - Santa Monica (stukje Highway 1) (nieuwe route > Three Rivers)

10/9 Santa Monica (Universal/Rodeo Drive/Sunset Boulevard) (nieuwe route > Three Rivers - Los Angeles (Venice Beach))

11/9 Los Angeles

12/9 Los Angeles - Brussel

Wij hebben er weer zin in!!! Via dit reislog zullen wij regelmatig verslag doen van onze belevenissen.