MadAad.reismee.nl

26/8/2011 Grand Canyon - Mexican Hat

Oh en Ah!

Je zult op vakantie zijn en de wekker om 4 uur zetten. Dit unieke feit hebben we gedaan, hij is afgegaan en we zijn nog opgestaan ook. Na een wat koude douche zijn we 'fris en fruitig' op pad gegaan om de zonsondergang in de Grand Canyon mee te maken. Met de shuttlebus naar Macier Point en dan maar afwachten of het het allemaal waard is. Een rustig plekje zoeken en wachten op de sunrise. Om even voor zessen was het dan zover. De zon kwam recht voor ons langzaam boven de north rim uit. In stilte hebben we de nodige oh's en ah's geuit want tijdens dit soort momenten moet je niet veel zeggen. We hebben mooie plaatjes kunnen schieten.

Nog een unicum op vakantie is dat we voor zevenen het ontbijt genuttigd hebben. Na in de lobby met gebruik van wifi de weblog te hebben aangevuld zijn we de diverse viewpoints langs de rim afgereden. Het is en blijft geweldig. En zoals altijd, de foto's kunnen niet weergeven hoe imposant het is.

Via de East exit hebben we het park verlaten om richting Monument Valley te rijden. Oorspronkelijk hadden we 2 nachten in de Yavapai Lodge geboekt maar we hebben toch besloten er maar 1 nacht van te maken om ruimte in het reisschema te krijgen om toch ook Monument Valley mee te kunnen pakken alvorens we naar Page reizen.

De reis verliep voorspoedig alleen de lunch verliep effe anders. Het hongergevoel ontstond zo vlakbij Tuba City dus dat was afgesproken. Deze heer in het verkeer dacht effe vlak voor Tuba City nog een andere verkeersdeelnemer in te halen waardoor de snelheid zo hoog lag dat we voor ik het merkte deze 'enorme' plaats alweer voorbij waren. Subway rechts en Taco Bell links hoorde ik wel ergens naast mij zeggen maar het was al te laat. Omkeren was er niet bij. Maar ja iedereen weet dat doorrijden in deze omgeving betekent dat je toch gauw een uurtje verder bent voor er weer wat eetbaars is. Dat werd dus Kayenta waar we bij de Subway eindelijk een broodje hebben genuttigd. Dank Aad!

Yell

Na Kayenta komt de prachtige route door Monument Valley. Deze route hebben we 4 jaar geleden andersom gereden.Het is weer een belevenis om de bekende bergen uit de westerns en marlboro reclames te zien. Diverse stops voor foto momentjes en rustig doorgereden naar Mexican Hat waar we een kamer in de Hat Rock Inn ($129) hebben. Zittend op de porch van dit hotel met de bliksem en donder boven de bergen genieten we van het uitzicht. De bliksem trok gelukkig aan Mexican Hat voorbij en we zijn dan ook lopend naar de Swinging Steak gegaan (wel 5 minuten) om daar een giga lekkere ribeye van 18 oz (510 gram) te verorberen onder het genot van een paar biertjes ($75). Het eten begon echter met een klein dramaatje. Madelon was zo beleefd om haar bord aan te pakken voordat de ober ook maar iets kon zeggen. De borden hadden een plastic buitenkant maar daarin lag een zilveren kokendheet binnenbord. Gevolg, 2 vingers vast geplakt. De hele avond heeft ze met haar hand in een glas met water en ijs gezeten. Heel zielig allemaal. Dit komt wel eens vaker voor dus we hadden gelukkig brandzalf meegenomen.

Sealed

Morgenochtend gaan we naar het Goosenecks State Park waarna we doorrijden naar Page.