MadAad.reismee.nl

27/8/2011 Mexican Hat - Page

Vanmorgen ontbeten bij het Hat Rock Cafe ($18). Voelde bijna als Hard Rock Cafe maar dan toch anders. Ik kon mijn t-shirt verzameling van Hard Rock dus ook niet aanvullen.

We zijn rustig richting Goosenecks Statepark gereden. Oorspronkelijk wilden we ook nog de dirtroad loop door de Valley of the Gods doen. Deze loop hebben we 4 jaar geleden ook gereden en dat was een hele belevenis en bijzonder mooi. Afhankelijk van de omstandigheden ben je echter toch al gauw meer dan 2 uur kwijt, we hebben dan ook besloten dit deze keer niet te doen.

Goosenecks State Park is een absolute must do. Het is een korte weg vanaf de highway en dan ineens sta je aan de rand van de Goosenecks. Hier maakt de San Juan rivier een aantal bochten door het landschap. Het bijzondere is dat de canyon niet alleen is uitgesleten door erosie maar feitelijk door het liften van de aarde terwijl de rivier op zijn plaats is gebleven. Het is een prachtig gezicht, ik hoop dat de foto's dit een beetje recht doen.

Hierna zijn we op weg gegaan naar Page waar we 2 nachten zullen blijven. Morgen hebben we om 11.30 uur de tour door de Antelope Canyon geboekt. Iets waar we erg naar uitkijken. Rond half 2 waren we in Page waar we gelijk even langs de Taco Bell zijn gegaan. Toen we naar binnen wilden gaan kwam er net een grote Amerikaan naar buiten met een big smile die zei dat dit de eerste keer in 2 jaar is dat hij bij de Taco Bell is geweest (vermoedelijk mocht hij weer voor het eerst!). Mijn antwoord, you know what, this is our first time ever. En dat is ook zo. Moet zeggen vond het niet geweldig maar er is natuurlijk veel keus dus een volgende keer nog eens iets anders proberen.

We zitten in de Travelodge waar we al konden inchecken. Na alles uitgepakt te hebben zijn we naar de Walmart gereden en daar een aardig tijdje rondgesnuffeld en wat inkopen gedaan.

Vanaf de Walmart zijn we naar de Glen Canyon Dam gereden en daar buiten rond gekeken en ook binnen in het visitor center. De Glen Canyon Dam oogt minder imposant dan de Hoover Dam maar hij is echt niet veel kleiner zo staven de cijfers. Vanaf een scenic view point nog even van afstand wat foto's van de dam gemaakt. Dit was een wandeling van 200 meter naar beneden. Dat ging soepeltjes. Terug was lastiger, de combinatie van 40 graden plus, ijle lucht en misschien roken

Wink
maakte dat ik toch wat amechtig boven kwam. Het was al duidelijk, wij zijn niet het prototype bergbeklimmers. Nou ja, misschien wel prototype maar dan afgekeurd voor productie.

's- Avonds hebben we weer lekker een steak gegeten, dit keerbij Ken's Old West. ($80) Een leuke tent met ook goeie live muziek. Het was inmiddels ook weer aardig aan het bliksemen. Gelukkig ver weg, zo leek het.

Ingrid

Wat is het er toch mooi he. Krijg helemaal zin om ook weer te gaan. Zo te lezen hebben jullie het naar je zin. Vooral veel eten valt me op :)