MadAad.reismee.nl

28/8/2011 Page

Madelon verschijnt in meerdere gedaanten!

Is zij eerder volgens sommigen onder u al verschenen als squirrel, vandaag hebben wij haar in een heel andere gedaante gezien maar daarover later meer.

Vandaag stond wat ons betreft 1 van de hoogtepunten op het programma. Een bezoek aan de Antelope Canyon. Nadat ik op forums al veel had gelezen en gezien wist ik dat dit een must see is. En dat is ook uitgekomen! We konden vanmorgen wel een rustige aanloop nemen omdat wij de tour van 11.30 uur geboekt hadden. Wij wisten dat dit het beste tijdstip is om de canyon te bezoeken vanwege de mooiste inval van licht. We hebben dan ook eerst een paar wasjes gedraaid en rustig ontbeten op de kamer.

Om half 12 vertrokken we met een jeep vanuit Page naar de canyon. De canyon ligt iets buiten het plaatsje. Bruce onze gids wist zodra hij van de verharde weg af was van wanten. Een kwartierje de nieren herschikken en we waren er. Hij bleek overigens later een soort van knuffelbeer te zijn en deed ons denken aan een andere Bruce maar dan van de hondenkant.

Het enige jammere aan de tour is het feit dat er teveel mensen tegelijk in groepjes de canyon worden ingeduwd. Je krijgt het gevoel een onderdeel te zijn van de bekende Japanse reisgezelschappen, kijk links, kijk rechts en nu weer snel doorrennen .......... Maar goed we hebben toch de gelegenheid genomen om rustig rond te kijken en veel foto's te maken. Een paar van deze foto's hebben we weer op het reislog gezet.

Op 1 van de foto's verscheen ineens een engeltje, kijk maar eens goed! Madelon in een andere gedaante. We hebben ook nog een raadfoto geplaatst. We zouden graag willen weten wat de bol boven in het beeld is. Deze heb ik echt pas gezien bij het bekijken van de foto's. Wie weet ligt er iets in het verschiet voor diegene die het juiste antwoord heeft.

Het is vandaag weer zo'n 40 graden, dus zijn we na terugkomst eerst maar een frappuccino bij Starbucks gaan nuttigen begeleid door een lemon cake. Sommigen onder de lezers overigens hebben het idee dat wij behoorlijk veel eten maar voor ons gevoel valt dat enorm mee . Netjes ontbijten, af en toe een lunchje en uiteraard weer kracht opdoen voor de volgende dag met een uitgebalanceerd diner

Wink

In de middag hebben we nog een paar uurtjes rondgekeken in de Glen Canyon Recreational Area. Dit is een mooi gebied rond Lake Powell.

Op de kamer voor het eten nog een beetje gerust, wat tv gekeken en gezien dat hurricane Irene gelukkig inmiddels fors in kracht is afgenomen. Maar helaas er is al teveel schade en leed.

Bijna alle dagen 40 graden of meer werd ineens vanavond een stuk minder. Er is een fikse bui geweest gepaard met donder en bliksem. Toen we gingen eten was het bijna weer droog en zo is het ook gebleven en werd het een heerlijke avond op het terras bij de Dam Bar & Gril. Ik durf niet meer te zeggen wat we gegeten hebben maar de rekening was $64.

Morgen vertrekken we richting het zuiden naar Sedona en gaan we langzaam het wilde westen betreden.

Ingrid

Is Antelope Canyon inderdaad niet het mooiste wat je ooit hebt gezien. Ik heb daar geloof ik wel 200 foto's gemaakt. En ik heb niet gezegd dat jullie behoorlijk veel eten (wat jullie trouwens van harte is gegund) maar dat de indruk bestaat dat.......
Zo'n huisboot is ook leuk he op dat meer. Wellicht nog eens een keer als we terug gaan huren.

Arlette

oooh jullie missen hem,he. Moet wel een echte knuffel zijn dan (ook zo harig...haha)

Judy

Jullie verhalen worden steeds boeiender.
Aad moest zeker nog een beetje warmdraaien.
Was Vegas niet warm genoeg?
Nog heel veel plezier en ik blijf meelezen.

Jeandra

Foto´s zijn zooooo mooi.....
En ik wil wel weten wat jullie gegeten hebben. En of het gesmaakt heeft. Voor aantekeningen voor mijn reis..;p
Zijn jullie al aan de hitte gewend wauw 40gr is wel veel pffff. dus alles poko poko...;)) tot de volgende blog...x