MadAad.reismee.nl

29/8/2011 Page - Sedona

Vandaag moeten jullie het met een verslag van mij doen (Madelon) , Aad heeft het te druk met autorijden en hotels zoeken, want we hebben ons schema een beetje omgegooid vanaf Yuma (details volgen). Gisteravond hebben we (voord eliefhebbers) nog heerlijk gegeten bij de Dam Bar & Grill ($65), lekker op het terras waar je mag roken. GEWELDIG !!!!!!!!!!! En uiteraard weer lekker, Aad had spare ribs en ik voor de verandering een rib eye. Het zijn rare jongens die Amerikanen maar vlees bereiden kunnen ze.

Na een heerlijk rustige nacht waren we al weer vroeg wakker, lekker rustig ontbeten (complementary). Hier hebben we ook afscheid genomen van Jelle en Nanida die rijden nu verder een andere route en we zien elkaar weer bij Venice Beach in Los Angeles vlakvoor vertrek naar Naederland. Na het ontbijt zijn we rustig naar de Starbucks gereden om onze portie caffeine te nuttigen, want zo goed ze zijn met vlees zo slecht met koffie.

Op de weg naar Wupatki NM zijn we gestopt bij de Cameron Trading Post, wat er weer geweldig uitziet, allemaal Wild West achtige taferelen. We wilden een klein broodje daar eten, dus Aad nam een BLT sandwich en ik een club. Mijn hemel, iedereen kon gewoon mee eten hoor, we hebben hier ook een doggiebag gevraagd. Vandaar zijn we door gereden naar Wutpatki NM. Op de weg erheen zag je het landschap van rotsen veranderen in prairie, ik verwachte elk moment een coyote te zien maar weer niks. De wildlife laat het echt afweten deze vakantie tot zover. Op een gegeven moment zien we een gigantisch grote rookwolk, aangezien er in het NP een vulkaan is dachten wij dat het daarvan was.

Cool

Maar dat bleek achteraf niet zo te zijn, volgens een ranger was het 'just another fire'. Onze eerste stop in het park, we volgden de borden 'ruïne', ik lag helemaal slap van het lachen je verwacht nogal wat van een ruïne dit was een hoopje stenen van 1 meter bij 1 meter. Aad is nog wel braaf uit de auto gestapt om een foto te maken, ik niet eens. Zo hebben we er nog 2 gehad maar de 4e was prachtig en ongelofelijk groot.Dit is van de Hoppi Indianen. Uiteraard hebben we daar even rondgelopen, weer in de auto gestapt en toen richting de Sunset Volcano Crater. Onderweg zag ik een groepje herten maar voordat je dat beseft en verteld hebt is er al een nieuwe mode. Ik had nog nooit lava gezien (gestold uiteraard) maar de hele weg was bezaaid daarmee en de natuur groeide ook schitterend. Ergens in 1000 nog wat was de laatste uitbarsting geweest. De vulkaan zelf was mooi maar had voor mij net zo goed een andere berg kunnen zijn, je mag er niet dichtbij komen en al zeker niet bovenop. Als we hadden gewild had dit weer een gratis park kunnen zijn, we hoefden nergens een pas te tonen maar sufferds (en eerlijk) als we zijn naar binnen bij een visitor center en ja daar moesten we betalen. Nog niet veel $ 10, en ik moet zeggen de wegen en de natuur zijn fantastisch.

Maar een dag duurt niet lang in de US dus weer in de auto en nu naar Slide Rock State park tussen Flagstaff en Sedona. Je ziet inmiddels groen en rode rotsen door elkaar heen lopen je weet niet wat je ziet, zo mooi dat is. Bij Slide Rock SP aangekomen moesten we $ 20 betalen en ze gaan om 6 uur dicht, wij waren er om 4 uur, dus een hoop geld voor nog geen 2 uurtjes, maar wel de moeite waard. We moesten een stukje lopen, en ja ook ik heb gelopen ondanks de NL op mijn auto (niet lopen). Het was zelfs nog een beetje klimmen ook op de terugweg. Maar aangekomen heb je een kreek c.q. beek met allemaal rotsen erom heen waar je in kan zwemmen. Wij hadden geen zwemspullen bij ons dus alleen maar pootje baaien.

Toen terug en naar Sedona gereden dat was nog maar een kwartiertje of zo. Je weet niet wat je ziet wat een leuk plaatsje. Wij zitten daar in de King Ransom Inn, daarnaast was een hotel en een van de andere gasten vertelde dat Elvis daar altijd logeerde als hij Las Vegas even zat was. Het hotel is geweldig we hebben een heerlijk zwembad en een geweldig zitje waar je gewoon mag roken. Voor het eten hebben we nog even lekker gezwommen, een Amerikaans echtpaar zwom er ook rond en geloof me gooi er een kwartje in en je krijgt een waterval van 2 uur.

's Avonds lekker gegeten bij de Red Rock BBQ, en je raad het al ik had een rib eye en zo mogelijk was deze nog lekkerderderderderder. Aad had een sudderpotje van het een of ander. Wel grappig onze ober (zag eruit als een landloper) heet Gregg Bullock. Aad vroeg toen ook aan hem of hij een afspraakje met Sandra voor hem kon regelen. Daar was hij geen familie van wel van Tina Turner, haar echte naam is Marie Bullock. Grappig he.

Morgen gaan we richting Phoenix waar er weer een hoogtepuntje wacht, namelijk een baseball game van de Colorado Rockies tegen de Arizona Diamondbacks.

Reacties

Reacties

Carla

Wat ongelofelijk mooi is het daar hé.

anneke

He he he, rare jongens die Amerikanen, pas op he??????

Jeandra

YEAHHHHH......eindlijk lekker nieuws voor mijn oortjes....jullie gaan honkbal kijken.. ;-)))
Had Aad geen afspraak met Tina gewild hahahhahaha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!