MadAad.reismee.nl

30/8/2011 Sedona - Phoenix

Vanmorgen ontbeten in het hotel met zelfgemaakte wafels. De dame in de bediening heeft Nederlandse roots en spreekt ook nog behoorlijk goed Nederlands. Vandaag rijden we naar Phoenix waar we ook overnachten.

Het blijft bijzonder warm waar we ook zijn. Het is eigenlijk altijd tussen de 40 en 45 graden geweest. De verwachting is dat dit ook nog zo wel even zal blijven. Dat maakt het wel lastiger om dingen buiten te doen. Het is gewoon te warm met ook nog een warme wind om veel te lopen.

We proberen wel om zoveel mogelijk leuke dingen te zien langs de route. Zo doen we vandaag een loop vanaf Sedona via Cottonwood en Jerome naar Phoenix. Cottonwood en Jerome zijn oude mining towns. Leuke stadjes met veel historie. Voor we Sedona verlaten schieten we nog even wat foto's en genieten van het uitzicht vanaf het vliegveld wat boven op een berg boven de stad is aangelegd. Hier is het 's-avonds erg druk met mensen die de zonsondergang over de bergen willen zien.

Een typisch Amerikaans iets zijn de kerst winkeltjes in de kleine plaatsen. Ik kan zeggen, ik heb er al een aantal bezocht door Madelon. Ook deze keer onvermijdelijk, in Jerome was er weer zo'n 'leuk' winkeltje waar de creditcard getrokken moest worden.

De 3e koffer komt nu zeer dichtbij!

Vanaf Jerome zijn we doorgereden naar Phoenix waar we een nachtje blijven in de Super 8 vlakbij het baseball stadium van de Arizona Diamondbacks. Vlakbij oke maar te warm om te lopen dus een taxi genomen naar het stadion. Chase Field is een overdekt stadium waar de temperatuur zo rond de 25 graden Celsius ligt. Een genot in vergelijking met buiten. Wij hadden behoorlijk luxe kaarten voor plaatsen in de Insight Diamond Club. Een gedeelte met tapijt en al en voorzien van diverse eet en -drinkgelegenheden.

Om 6.40 pm begon de wedstrijd tegen de Colorado Rockies. Helaas hebben mijn Rockies met 9 - 4 verloren maar wel een wedstrijd met 27 hits waaronder 3 homeruns. Het is sowieso genieten van de grootsheid van de Amerikaanse stadions en de sfeer.

Na afloop van de wedstrijd zijn we naar het Hard Rock Cafe geweest voor een t-shirt en een lemonade met veel ijs. Buiten was het gewoon nog steeds 40 graden. Toen we na een half uurtje naar buiten liepen was de stad uitgestorven. Het was 10.00 uur ..... Of het te maken heeft met de warmte of de stad zelf is niet zeker. Als je met mensen in Phoenix praat, zeggen ze wel allemaal dat het geen gezellige stad is. Op de taxistandplaats stond er gelukkig nog 1 taxi om ons terug te brengen naar het motel.

Nalezend zie ik dat er geen opmerking staat over het eten. Wees gerust, dinner hebben we niet overgeslagen. We hebben tijdens de wedstrijd lekkere nachos en een bratwurst gegeten onder het genot van een biertje.

Morgen vertrekken we richting Tucson. Onderweg nog wel even shoppen voor een oplaadkabel voor mijn mobiele telefoon. Deze is kapot gegaan en we voelen ons niet prettig zonder mobiel.

Ingrid

Ik begon me inderdaad al ongerust te maken in de loop van het verslag......niets over eten maar gelukkig nog voor het eind herstelt.
Dit stuk van Amerika ziet er ook heel mooi uit, zeker een bezoek waard geloof ik.
En ja maar klagen over hitte, wij hebben het hier 14 graden dus wat wil je nu liever.