MadAad.reismee.nl

31/8/2011 Phoenix - Tucson

Gelukkig, mijn mobiel doet het weer. Je wilt toch altijd bereikbaar zijn voor het geval dat. Geen belangrijke telefoontjes gemist dus gaan we vrolijk verder.

Vandaag een ritje van nog geen 200 km naar Tucson. Na weer een Super 8 breakfast zijn we om een uurtje of half 11 vertrokken. Eerst een bezoekje aan de Arizona Mills, de grootste mall in de omgeving. Hier al snel het oplaadkabeltje voor de nokia gevonden en toen op zoek naar een .........koffer. Ja, het is dan toch zover, er ligt teveel aan gekocht spul los in de auto. We hebben 1 nieuwe grote koffer (1 van de 2 grote was nu toch versleten) en 1 kleinere koffer als handbagage gekocht. Dit is, begrijpen jullie, een compromis tussen Mad en mij. We zullen zien of we het hier mee gaan redden.

Wink

Vervolgens zijn we via de Interstate 10 richting Tucson gereden. Even lekker snel wat miles wegrijden. Vlak voor Tucson in Marana hebben we langs de weg een hotdog en een lemonade genuttigd. Vanuit Marana konden we gelijk binnendoor naar het Saguaro NP West. In dit park (er is ook een East deel aan de andere kant van Tucson) zie je de mooiste verzameling aan cactussen. We zijn echt zo'n beetje in het Wilde Westen beland. Geweldig gezicht, veel verschillende soorten. Ze zijn ook groot.

Vanuit dit park zijn we doorgereden naar de Mission San Xavier del Bac, iets ten zuiden van Tucson. Na eerst te zijn opgericht in 1692 is deze kerk in 1783 opnieuw gebouwd door de Franciscaner monniken. Een bijzonder mooie en echte Spaanse kerk. Bij aankomst zagen we al enige bliksem en toen we buiten kwamen begon het zowaar een beetje te regenen. Helaas te kort om af te koelen. Sorry Ingrid en iedereen in Nederland. Ik begrijp dat het in ons landje beduidend minder goed is. Wij zouden toch graag hier ook wat afkoeling willen hebben anders dan de airco in auto en hotel. Toch klagen we niet hoor!

Cool

Bij het verlaten van de kerk hebben we eindelijk ook weer wat wildlife gezien. Schrik niet van de foto, het was een enorm groot en gevaarlijk wezen. Zelfs de Amerikanen hebben nog niet kunnen ontdekken welke soort wij hier aantroffen. Gezien de vele conspiracy theorieen die hier gauw het daglicht zien zal het ons niet verbazen als het een marsmannetje blijkt te zijn. Vanwege de geheimhoudingsplicht zullen we er waarschijnlijk nooit meer iets over horen en zal de foto vermoedelijk in no time van het web verwijderd zijn.

Na het bezoekje aan de kerk zijn we naar ons hotel in Tucson gereden. Ook nu weer een Super 8, waar we 1 nachtje blijven.

En ja, daar komt tie weer. Het avondeten! Ik mag van Mad niet meer de prijzen vermelden. Vandaag hebben we gekozen voor Cattletown Steakhouse & Saloon. Op tripadvisor staan goede recensies over deze zaak, dus wij erheen met de auto. Het was al donker en misschien was dat maar goed ook. De buurt bestond voor zover te zien uit trailerparken. Als we hier bij daglicht hadden gereden waren we wellicht gekeerd. Het restaurant heeft een façade van een westernstadje. De hele avond staat een oudere maar stevig gebouwde man voor de deur als een soort security ....... Binnen is het een rustieke gezellige zaak. Het eten (een combo van steak met kreeft en een new york strip) was heerlijk. We hebben onder het genot van een peukie nog een hele tijd staan praten met 'onze security'. Hij bleek opgegroeid te zijn in Harlem in New York en was naar het zuiden vertrokken nadat hij na een ongeluk en een stroke een aantal jaren de weg kwijt geweest is. Bijzonder verhaal maar het leek een goeie vent. Het valt op dat de Amerikanen geen probleem hebben om veel te praten maar ook gelijk hun (levens)verhaal spuien. Stiekem noem ik toch nog even de kosten, $76.

Terug op de kamer zien we dat de Rockies ook hun 3e wedstrijd tegen de Diamondbacks hebben verloren. De Rockies gaan sowieso niet goed dit seizoen. Ik heb wat met de kleinere clubs zo lijkt het, denkend aan Sparta.

Morgen reizen we verder naar het zuiden tot aan Tombstone. Gaan we Wyatt Earp en Doc Holliday uitdagen bij de OK Corral. We zitten dan ook bijna aan de Mexicaans grens bij Nogales.

Reacties

Reacties

Maureen

minpuntje Aad, altijd luisteren naar mijn vriendin !!!

Anita Termeer

Nu jullie toch een grotere koffer hebben....gooit er ff een paar UGG's in maatje 39 voor mij ;-)) Plek genoeg nu toch

Have fun!

Remco van Gurp

Met evellpezier heb ik de blogs gelezen Aad! Klinkt allemaal goed!

Geniet ervan!

Groet,
Remco

Rob Dam

Gaan we Wyatt Earp en Doc Holliday uitdagen bij de OK Corral.

Aad en Madelon Clanton vs Wyatt Earp en Doc Holliday.
Ben benieuwd wie er nu wint.

Veel plezier nog.

pa

Blokkade post opgeheven.
Struweel verzorgd.
Zend snel warmte naar hier, gisterenavond de kachel aangezet.
Mooie plaatjes en praatjes. Alles droog?
Groetjes, pa

Ingrid

He Aad, ik zie toch een causaal verband tussen jouw aanwezigheid en het verliezen van wedstrijden door clubs. Was het niet zo dat Sparta nooit verloor als jij niet bij de wedstrijd aanwezig was?
Maar wederom een mooi verhaal en mooie foto's. Stuur graag wat kou naar jullie als jullie dan wat warmte naar ons sturen. Veel plezier

pien

ik vond 2 koffertjes al zo weinig.......

Judy

In gedachten reis ik mee.
En Madelon feliciteer ik vast.
Dan ziet ze het tenminste op de dag zelf en niet een dag later.
Tot zondag lees ik nog mee, daarna gaan wij zelf even op vakantie.
En tja, wij hebben de regel: geen computers of andere communicatiemiddelen tijdens vakanties behalve in noodgevallen.
De andere verhalen lees ik dus wel weer als we terug zijn.
We blijven tenslotte niet lang weg.
Madelon, hoe houden je voeten zich bij deze hitte?

pa

Wat zie ik in mijn archief?
2 september, dus Madelon van harte.
Ook Aad gefeliciteerd.
Zal vast een voorschot nemen op jullie spiritualiën.
Hoeveel steaks hebben jullie al verorberd?
Ik zal het wel met een makreeltje doen.
gegroet, pa

carla

gefeliciteerd ik heb ook 2 mails gestuurd xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!