MadAad.reismee.nl

2/9/2011 Tombstone - Yuma

Het is hier nu 4 september, 14.14 uur. We hebben even geen internet gehad en lopen dus wat achter met het bijhouden van het reislog. We zitten nu in het Imperial in Las Vegas en hebben een relaxdag voor we morgen weer verder reizen richting Sequioa NP. Alle tijd dus om het reislog weer bij te werken en wat foto's te uploaden.

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties via het reislog en de sms!

Het is leuk om alle reacties op het reislog te lezen. We kunnen de diverse opmerkingen wel waarderen

Laughing
Blijf het vooral doen! Gezien het aantal keren dat de verhaaltjes gelezen worden zijn we al benaderd door een aantal uitgevers. We zijn nog in onderhandeling voor de juiste prijs om de verhalen te bundelen in een boek. Het uiteindelijke doel is om van de royalties een jaar rond te reizen door dit fantische land. Blijf daarom lezen en reageren, dit drijft de prijs omhoog!

Maar nu eerst weer terug naar 2 september.

Vanmorgen zijn we dus eerst naar Boothill Cemetery gegaan. De plek waar in de jaren rond 1880 de begraafplaats van Tombstone was. Hier zijn alle mensen begraven die in die wilde jaren hun leven verloren. Op elke steen staat ook op welke manier ze om het leven zijn gekomen. Als ze vermoord of neergeschoten zijn zo mogelijk ook door wie. Hier liggen dus ook de mannen die wij gisteren neergeschoten hebben zien worden tijdens de Shootout at the OK Corral. De Earps en Doc Holliday liggen hier niet, die zijn elders om het leven gekomen. Door ziekte, moord en ouderdom.

Daarna hebben we het wilde westen vaarwel gezegd en zijn richting Yuma vertrokken. Een rit van ongeveer 300 mijl. We zitten hier vlakbij de Mexicaanse grens. Even buiten Tombstone is er ineens een border patrol. Waarom die hier zo'n 30 mijl van de grens af is is niet duidelijk. Mogelijk omdat het de enige weg in dit deel is vanaf de grens en ze op deze manier proberen illegalen te spotten. De auto voor ons werd helemaal doorzocht maar wij kregen een vriendelijke glimlach en een 'have a good day'.

In Benson hebben we nog even wat inkopen gedaan bij de Safeway en een lekker bakkie gedaan bij Starbucks. Zeker het stuk over de Interstate 8 van Tucson naar San Diego is een hele lange rechte weg door de woestijn. Niet veel te beleven dus onderweg. Wel heel veel highway patrol gezien die in de middenberm achter de struiken staan. De boefjes houden ook veel mensen aan. Wij houden ons dus (redelijk) aan de maximum snelheid van 75 mijl. We hebben onderweg alleen even een sanitaire stop bij een benzinestation ingelast. De lunch bestond vandaag uit diverse soorten meloen, heel lekker met een koude frappuchino van Starbucks.

Rond half 5 zijn we aangekomen in Yuma, een vrij grote plaats midden in de woestijn. We overnachten hier in het Quechan Hotel & Casino Resort. Een prachtige oase in the middle of nowhere. We hebben lekker gezwommen in het grote zwembad. Yuma staat bekend als 1 van de heetste plaatsen in Amerika. Dat klopt, maar in de avond koelt het lekker af en hebben we lekker nog een poosje buiten gezeten.

Na een klein happie (buffalo wings en pizza $15) nog een paar uurtjes in het casino doorgebracht maar helaas geen extra verjaardagscadeau voor Madelon. Wel gewoon weer veel plezier gehad met een beetje spelen op eenarmige bandieten. Voor we het wisten was het al weer na middernacht en hebben we ons mandje maar opgezocht.

Morgen rijden we door naar Las Vegas voor 2 nachtjes in het Imperial. Even een afwisseling van de natuur. Omdat we vandaag langs de grens van de staten rijden doen we 3 staten aan. Arizona, Californie en Nevada.