MadAad.reismee.nl

3/9/2011 Yuma - Las Vegas

Vandaag was een reisdag van Yuma naar Las Vegas.Al vrij snel buiten Yuma moesten we de S34 en de 78 nemen richting Blythe. Op de S34 rijdend en vooruit kijkend was het alleen maar woestijn en nauwelijks een dorp voor zo'n 100 miles. Ik was even vergeten dat we moesten tanken. De tank gaf aan nog 50 miles. We moesten dus even terug om bij Yuma nog even de tank vol te gooien. We willen tenslotte niet in the middle of nowhere zonder benzine komen. Bij een eerdere reis naar de USA hebben we zoiets al eens gehad. We moesten toen bergaf geen gas geven om het volgende dorp te kunnen halen. Was toen very close.

Met volle tank weer terug naar de S34. Links van ons was een prachtig zandduinen gebied genaamd de Imperial Sand Dunes. Helaas geen mooie foto van kunnen maken, was iets te ver weg.

Halverwege deze route in de woestijn ineens weer een border patrol. We zijn nog steeds vrij dicht bij de Mexicaanse grens. We konden hier gerust even een bakkie doen want de 'ambtenaar in functie' begon honderduit over het Nederlands elftal te praten zodra hij begreep dat wij uit Nederland kwamen. Zo hoorden wij dat we met 11-0 van San Marino hebben gewonnen. Waarschijnlijk was hij blij even een normaal praatje te kunnen doen want veel verkeer is hier niet. Zodra wij wegreden verdween hij weer vanuit de hete zon in een soort container.

Vanaf Blythe hebben we de 95 genomen richting Needles. De hele weg weer een desolaat woestijngebied tot ineens een groen gebied met landbouw bedrijven. We rijden hier langs de Colorado rivier. In Needles even een stop gedaan. Bij het benzinestation was een aardige rij voor de wc. Een 'dame' maakte hier gebruik van om te klagen over het feit dat iedereen onder de speedlimit reed. Ze was blijkbaar even vergeten dat zijzelf ons op de 95 in een no passing zone had ingehaald met ongeveer mach 1. Maar we zijn maar niet in discussie gegaan.

Hier is ook een heel klein stukje van de oude Route 66. Dus gelijk maar een fotolijstje voor onze kitsch fotolijst verzameling gekocht. De vorige keer toen we echt een stukje Route 66 deden zijn we dit vergeten.

Vanaf Needles zijn we weer de 95 richting Las Vegas opgegaan. Deze weg is recent verbreed tot een 4-baans highway genaamd de Veterans Memorial Highway. Langs de weg diverse verwijzingen naar de oorlogen waar de Amerikanen bij betrokken zijn geweest. We rijden hier ook weer de bergen in. Dat blijft toch iets apart, je rijdt honderd kilometer en je zit weer in een heel ander landschap.

Rond half 6 rijden we Las Vegas binnen en zijn we weer thuis

Cool
Je merkt dat het Labor Day Weekend is. Het is een stuk drukker dan 2 weken geleden. Bij het Imperial is het dan ook heel druk bij de check in. Ach, een beetje geduld en we kunnen onze kamer opzoeken.

Het is weer een 'saaie' avond van een beetje gokken en eten. Dit keer het Emperor Buffet voor $42, was niet verkeerd. Ook weer genoten van de look-a-like Dealertainers als Madonna, Janice Jackson, Celine Dion en Elvis Presley. Om half 2 gaat het licht uit. Het is weer niet gelukt om het casino te laten springen. Morgenavond de laatste kans. Als het niet mocht lukken hebben we een scenario a la Ocean's Eleven klaarliggen.

Jeandra

hahahhahaha.....en als senario van Ocean´s Eleven niet lukt....probeer...Takers...lukt altijd..;-) Trouwens complimenten verhalen duidelijk voel dat ik daar ben...bundel goed plan....ik haal de touwtjes alvast..;-))))