MadAad.reismee.nl

6/9/2011 Las Vegas - Kernville

We zijn in Kernville aangekomen!

Geen smoesjes meer kunnen bedenken om nog een nacht in Las Vegas te blijven.

De rit naar Kernville zou ongeveer 4,5 uurtjes in beslag nemen zonder echte bezienswaaardigheden onderweg. We konden het in de ochtend dus rustig aan doen. Omdat we laat naar bed zijn gegaan hebben wij lekker uitgeslapen tot een uurtje of 9. Vervolgens een prima ontbijtje in het hotel en rustig onze spulletjes bij elkaar gepakt.

In Las Vegas laten we heel decadent de bagage altijd naar de kamer brengen en ook weer ophalen. Het slimme is dat je bij de meeste hotels altijd eerst door het casino moet alvorens bij de lobby te komen. Je loopt dan met 2 koffers en handbagage soms een aardig eind in de drukte te zeulen.

Toen onze bagage was opgehaald liepen wij op ons gemakkie door het casino naar de lobby. Het is opvallend hoeveel mensen zo vroeg al aan het gokken zijn. Omdat we wisten dat dit voorlopig toch echt de laatste stappen in een casino zouden zijn konden we de verleiding niet weerstaan om er nog 1 keer 20 dollar tegen aan te gooien. Bij 1 van de eerste tikken op de knop wist Mad bijna 200 dollar te winnen. De bellen begonnen te rinkelen en al gauw had zich een groepje oudere dames verzameld die wild enthousiast werden van dit 'kleine succesje'. De winst geïncasseerd en Las Vegas definitief verlaten.

Het was gisteren rustig op de Interstate 15 West richting Los Angeles. Dus de eerste 150 mijl gingen heel snel. Wel saai, want je rijdt door een vlak woestijngebied zonder bijzondere uitzichten. Bij Barstow zijn we weer richting het noorden gereden. Ook hier weer eerst eenzelfde lange rechte saaie weg. Vanaf Ridgecrest gaan werichting het noord-westen voor de laatste 50 mijl en komen al gauw in de Piute Mountains uit. Eerst nog kaal maar al snel zien we weer echte bomen en groen. Dit is eigenlijk de eerste dag van deze vakantie dat we het echte groene deel in gaan. Steen is mooi maar na 2 weken mooie rotsen is het lekker om in het groen te rijden. Net voor Kernville rijden we langs Lake Isabella heen. Dit ligt werkelijk prachtig omringd door bergen in de dalende zon te glimmen. Later lezen we dat dit een door de mens aangelegd meer is. Ook de dorpjes zijn fraai. Mooie verzorgde huizen. Dit is in dit deel van het land ook wel eens anders. Net voorbij het meer doemt Kernville op. Ook weer een leuk dorpje met fraaie huizen en al met al 1690 inwoners. Het plaatsje ligt aan de Kernville river wat hier bekend is om allerlei verschillende watersporten. Het is er nu rustig want het seizoen is voorbij. We rijden rond om naar een motel te zoeken. In het 'centrum' vinden we de Kernville Inn er wel leuk uit zien en besluiten om hier een kamer te nemen. Op z'n Nederlands probeer ik nog wat van de prijs af te krijgen maar het barbie poppetje achter de balie verblikt of verbloost niet. Dus betalen we net $100 voor een overigens keurige rustieke kamer. Barbie probeerde ons nog een kamer met riverview aan te smeren voor $40 meer maar dat hebben we niet gedaan. Dat bleek een wijze beslissing. Het bleek namelijk dat je op het dak van die kamers moest gaan staan om een glimp van de rivier op te kunnen vangen.

Naast het motel zit Cheryl's Diner, een echte. Hier hebben we lekker buiten gegeten ($50) en nog even gebabbeld met een ander Nederlands stel die voor het eerst in Amerika zijn en net begonnen zijn aan hun rondreis. We konden nog wat tips kwijt.

Op de porch voor onze kamer hebben we om de avond af te sluiten nog een paar afleveringen van 24 seizoen 7 gekeken. We zijn nu bij episode 11 en ik denk dat we het deze vakantie niet gaan redden om ze alle 24 te zien. Maar er komen nog wat avonden in kleine plaatsjes aan zonder al te veel vertier dus we gaan het wel proberen.

Vandaag gaan we verder naar Three Rivers, een dorpje bij de ingang van het Sequoia NP. Onderweg hopen we onze eerste Gians Sequoia's te zien. We zijn al eerder in de buurt geweest maar het kwam er niet van om dit park te bezoeken. In Yosemite NP staan ook deze enorme bomen maar bij ons bezoek in 2009 was het zo druk in het park dat we door tijdgebrek niet naar het deel van de Giant Sequoia's konden. De afstand naar Three Rivers is zo'n 100 mijl en die gaan we over binnendoor weggetjes doen. Wordt hopelijk een mooie dag.

Anita Termeer

Gefeliciteerd hé met deze gigantische prijs!! Moet ik je angenda blokken dat je langer daar blijft nu?? ;-))
geniet er nog lekker van !

carla

Nu jullie hebben je vakantie terug verdiend hahaha.
Nog veel plezier

Rob Dalm

Hoop dat ik morgenavond ook zoveel geluk heb bij de staatsloterij.

Tis stil bij Aon zonder jullie, kom maar weer gauw terug (haha)