MadAad.reismee.nl

10/9/2011 Los Angeles (Venice Beach)

We zijn in Los Angeles!

Dit zal waarschijnlijk ook de laatste bijdrage zijn aan het reislog vanuit Amerika. Morgenochtend 12/9 vliegen we om 8 uur vanaf LAX naar Atlanta. Vanaf Atlanta vliegen we om 17.45 uur naar Brussel waar we dan de volgende dag om 10 over half negen in de ochtend landen.

Het zit er bijna op helaas.

Frown

Het was gisteren een vlotte rit vanaf Three Rivers. Vlakbij Bakersfield hebben we nog een beetje rondgelopen in een mall en ........... een koffer gekocht. Nee, schrik niet ik ben niet gezwicht! Het was puur ter vervanging. Dus we zitten nog steeds op 2 koffers en 2 stuks handbagage.

Halverwege moesten we een sanitaire stop inlassen, dat werd nog effe een klein avontuur. We dachten dit te combineren met een Starbucks bakkie. Alles donker met een bordje op de deur 'power outage'. Om ons heen kijkend was dit bij alle shops en benzinestations het geval. Bij 1 gebouw kon je nog wel naar binnen. Wat bleek, er was een blikseminslag geweest in een power plant waardoor de hele buurt zonder stroom zat. In het ene gebouw stond een oudere man zaklampen uit te delen zodat de mensen toch hun stopje konden doen. Dat hebben wij dan ook maar gedaan.Tis toch wel weer een avontuurtje om in het pikkedonker (geen woordspeling) een stopje te doen.

Na deze spannende momenten ging de reis vlot verder en kwamen we om een uurtje of 3 bij ons hotel aan. Het blijkt inderdaad een prachtig klein hotelletje te zijn direct aan Venice Beach. Voor het eerst hebben we een mooie maar kleine kamer wat gelijk de nodige manoeuvreer problemen geeft als we de koffers willen herindelen. Madelon trekt zich wijselijk terug in het kader van de houdbaarheidsdatum. Maar we komen eruit.

Tongue out

Vanuit onze kamer hebben weuitzicht op de Pacific Ocean. Het weer is alleen wat minder, er is veel smog maar het uitzicht blijft schitterend.

Vlak om de hoek zit Marshall Street met wat barretjes en eettentjes. We besluiten een klein hapje te nemen bij de C&O Trattoria. Dat wordt gelijk ons duurste maal van de vakantie. Het eten ziet er zo heerlijk uit dat we besluiten om het toch maar uitgebreider te doen. Allebei een pasta met vis en een heerlijke fles prosecco. We tikken de $90 aan als we afrekenen maar dat was het absoluut waard.

Op de kamer buiken we even uit met het idee om vanaf 7 uur op het dakterras van het hotel de zonsondergang mee te maken. Dat is een beetje teleurstellend vanwege de smog en bewolking maar toch nog steeds een mooi momentje zo aan het strand.

We gaan een stukje lopen maar binnen redelijke loopafstand is verder niet veel hier dus we komen al gauw weer uit in Marshall Street waar we nog een paar biertjes en baco's nuttigen op de patio van de Whalers Bar & Grill. We wisten dat het rookbeleid in Californie streng is maar dat valt hier wel mee. Je mag binnen 10 feet van eten niet roken maar voor de rest is het allemaal geen punt. Op de patio van de bar kunnen we dan ook gewoon ons peukie doen. Het valt op dat veel Amerikanen toch nog roken.

Terug wandelend naar het hotel zijn we nog even de Venice Pier opgegaan. Niet te verwarren met de Santa Monica Pier die we in de verte zien schitteren. Misschien dat we daar morgen nog wel even uitkomen. Op de kamer weer de traditie van een 24'tje en om 1 uur gaat het licht uit.

Morgen gaan we in ieder geval Hollywood even in. Rodeo Drive, Sunset Boulevard etc. Walk of Fame en het Hard Rock Cafe. Voor de rest zien we het wel. Het zal wel vroeg het mandje ingaan worden, we moeten om een uurtje of 4 opstaan om de auto terug te brengen en op tijd op het vliegveld te zijn. Ach, hopelijk kunnen we vliegend de nodige dutjes doen.

Jacq

Hey schatjes, een hele goede reis terug.
En bedankt voor het delen van jullie mooie avontuur.

XXX

Arlette

Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's, geniet nog heerlijk van jullie laatste dag en een heel goede terugreis. tot gauw xxx

Carla

Een heel goede reis terugxxxx

Jeandra

Save flight home....ben benieuwd naar de foto´s van LA...