MadAad.reismee.nl

11/9/2011 Los Angeles 12/9/2011 Terugreis

De laatste dag hebben we op het gemakkie een beetje rondgekeken in Hollywood en nog wat laatste inkopen gedaan. Eerst zijn we naar Melrose Avenue gereden waar de meeste kledingmerken een winkel hebben. Bij G-Star Raw hebben we wat T-shirts gekocht voor Lars. Van daaruit een beetje rondgereden over Rodeo Drive, West Sunset Boulevard en de buurtjes hier omheen. Ziet er allemaal leuk uit maar een beetje boven onze price range. Er was nog 1 onvermijdbaar bezoek af te leggen bij het Hard Rock Cafe op Hollywood Boulevard. Hier hebben we weer lekker een happie gedaan en een T-shirt + pins gekocht. Vanuit hier hebben we een poosje rond gelopen. Het is hier behoorlijk druk maar wel gezellig. Voor we naar het hotel terugkeren, willen we uiteraard ook nog wel het beroemde Hollywood sign op de plaat vastleggen. Om er echt dichtbij te komen is het eigenlijk al te laat dus doen we het met een foto van redelijk veraf.

Op voorhand hadden we allebei niet zo veel met Los Angeles. Nu we er even geweest zijn hebben we toch zoiets van, he het is eigenlijk best een leuke stad en we hebben nog niet veel gezien. We komen hier dus nog wel een keertje terug voor een uitgebreider bezoek.

Terug in het hotel hebben we de koffers ingepakt en de auto opgeruimd. Er blijft 1 object over wat niet in de koffers past. Eerder tijdens onze trip heb ik een softbal knuppel gekocht die wel paste in de koffer die we vervangen hebben. We moeten op het vliegveld maar kijken of en hoe we die mee kunnen nemen.

We krijgen toch weer enige trek en besluiten om de hoek op Washington Boulevard (foutje, eerder heb ik dit Marshall Street genoemd) nog een laatste happie te doen. Dit keer komen we terecht bij het Terrace Cafe waar we onze laatste ribeye hebben genuttigd onder het genot van een fles Pinot Grigio ($75). Dit was culinair gezien weer niet slecht.

Dan onze laatste wandeling op Venice Beach. Het zit er nu echt op helaas. Op de kamer hebben we nog de laatste 2 afleveringen van 24 seizoen 7 bekeken. Thuis maar gelijk weer kijken voor het laatste seizoen 8.

Om 4 uur gaat de wekker en om kwart voor 5 zitten we voor de laatste keer in onze Chevrolet Equinox om naar LAX airport te rijden. Om deze tijd is het zelfs in LA nog rustig op de wegen en we zijn er dan ook na 15 minuten. Het inleveren van de auto gaat weer soepeltjes. We blijken deze vakantie 2921 mijl (4381 km) te hebben gereden.Met de shuttle netjes naar de vertrek terminal gebracht. Bij het inchecken blijkt dat we met de 2 grote koffers een paar kilo boven het maximum zitten. We hevelen wat over naar de handbagage, dat scheelt weer enige tientallen dollars. De knuppel kost wel wat centjes. Voor 55 dollar mag die mee als extra 'koffer'. Met de 25 dollar voor de knuppel zelf in de uitverkoop zitten we toch nog onder de prijs in Nederland.

Om 8 uur gaan we de lucht in voor de eerste trip naar Atlanta waar we om 3 uur plaatselijke tijd aankomen. We hebben nu 3 uurtjes van het tijdsverschil ingehaald. Om kwart voor 6 vliegen we door naar Brussel. De tijd komen we door met een paar peukies in de smokers lounge en een hapje van de Panda Express. Voor de vlucht naar Brussel hebben we net als op de heenreis economy comfort met extra beenruimte en een rugleuning die lekker ver naar achteren kan. Het diner aan boord is niet te eten maar het vult zullen we maar zeggen. Na het eten gaat de stoel achterover en ruim 4 uurtjes later gaan de oogjes weer open. Dit is voor het eerst dat ik tijdens het vliegen zo'n tukkie heb gedaan. Ook Mad heeft een aardige tijd tukkend door kunnen brengen. Al met al gaat de vlucht voor het gevoel lekker snel en rond 9 uur plaatselijke tijd de volgende ochtend staan we aan de grond in Brussel. Het is lang wachten op de koffers maar ze zijn er allebei, ook de knuppel komt netjes de band op.

We pakken de shuttle naar het NH hotel waar we bij aanvang van de vakantie een nachtje hebben geslapen en waar ook de auto nog staat. Om even 12 uur zijn we weer thuis in Rotjeknor.

Na een reis (van wekker tot thuiskomst) van zo'n 23 uur zijn we redelijk kapot. We proberen het nog even te rekken maar we duiken toch voor een paar uurtjes het bed in. De avond komen we redelijk door en gaan op onze normale tijd weer naar bed en hebben een behoorlijke nacht. Hopelijk zitten we weer snel in het ritme en valt de jetlag mee.

Het zit er weer op voor deze keer. We hebben een fantastische vakantie gehad en veel leuke dingen gezien en gedaan. Onderweg hebben we alweer plannen gemaakt voor onze volgende USA trip. Want dat die er komen gaat is zeker!

Het bijhouden van het reislog was ook erg leuk om te doen. We hebben nu voor later nog een goed verslag van deze reis. Het was ook leuk om alle reacties te lezen, we hebben er vaak hard om moeten lachen. Bedankt hiervoor!

• Houdbaarheidsdatum is weer verlengd (het was dus echt een engeltje!)
  • Helaas geen jackpot, dus morgen gewoon weer werken
  • Er is contact gelegd met George Clooney en Brad Pitt dus wie weet
  • Contacten met uitgevers verlopen ook goed maar tot nu toe moeten wij betalen om een boek uit te geven
  • De foto bij de ingang van Antelope Canyon laten we nog nader onderzoeken
  • Nog steeds trots op de foto's van het indrukwekkende wildlife
  • Opvallend dat er maar 1 opmerking geweest is over een zekere foto in Las Vegas

Jos

Dank voor jullie boeiende verhalen, mooie fotoos en verrassende schrijfstijl.
Ook goed dat jullie niet in een woestijn zijn blijven steken, weggeblazen door een orkaan of getroffen zijn door een ander imposant natuurverschijnsel.

En .... broer van harte!!!!

Aad

Dank je grote broer!

Ik ben jou nog de prijs van een koffer verschuldigd volgens Mad? Daar komt tie > $80 :-)

Wij zijn ook blij verschoond te zijn gebleven van rampen. De schorpioen in de badkamer is wel het dieptepunt.

Zie je zaterdag